GWARANCJA ROZRUCHOWA UŻYWANEGO SILNIKA SAMOCHODOWEGO.

                                                                               (warunki sprzedaży internetowej)

KALOGERO Marcin Sikora

ul. Chodzieska 1

64-700 Czarnków

NIP: PL 763-193-70-04

 

                                                                                                Regulamin sprzedaży

                                                                                                                      &1

1. Poniższy regulamin określa zakres praw i obowiązków osób i podmiotów prawnych (zwanych dalej klientem) zawierających transakcje z Kalogero Marcin Sikora (zwanych dalej sprzedającym).Regulamin jest ważny dla wszelkich transakcji zawartych od dnia 02.01.2020 r.

2. Regulamin otrzymuje każdy klient , otrzymujący przesyłkę (załączony w liście przewozowym) oraz klient dokonujący osobistego odbioru towaru. Podpis klienta na liście przewozowym lub odbiór osobisty towaru oznacza akceptację regulaminu. Ponadto regulamin jest dostępny na kalogeromotors.pl  witrynie allegro.pl. Klient dokonujący transakcji w/w podmiotami gospodarczymi, jest zobowiązany do zapoznania się z regulaminem sprzedaży i stanowiącym jego integralną części instrukcją montażu.

3. Informujemy, że towar sprzedawany przez w/w podmioty gospodarcze jest towarem używanym, podlegającym przez zakupem wieloletniej eksploatacji i z tego tytułu nie jest towarem pełnowartościowym, nie powinien być w żadnej mierze traktowany jak towar nowy. Cena towaru używanego w stosunku do ceny towaru nowego, daje jego stan techniczny i wizualny . Parametry techniczne sprzedawanego towaru mogą odbiegać od parametrów towaru nowego co ma odzwierciedlenie w cenie zakupu.

 

                                                                                                                   &2

                                                 Reklamacje z tytułu gwarancji i rękojmi oraz odstąpienie od umowy.

1. Gwarancja udzielona jest wyłącznie bezpośredniemu nabywcy silnika chyba, że w zawartej umowie strony postanowiły inaczej.

2. Okres gwarancji dla nabywcy wynosi 14dni. Okres gwarancji liczy sie od dnia zakupu silnika.

3. Gwarancją objęte są wyłącznie wady i usterki ujawnione w przedmiocie sprzedaży w okresie obowiązywania gwarancji, których przyczyna tkwiła w rzeczy sprzedanej.

4. Sprzedający gwarantuje nabywcy poprawne działanie silnika na który udzielona została gwarancja pod warunkiem użytkowania go z należytą profesjonalną starannością, zgodnie z przeznaczeniem.

5. Wady objęte gwarancją ujawnione w okresie gwarancji będą bezpłatnie usuwane w ciągu 21 dni od dnia dostarczenia silnika do sprzedającego. Naprawy będą dokonywane w siedzibie sprzedającego lub po uzgodnieniu w wyznaczonych warsztatach mechaniki samochodowej.

6. W uzasadnionych przypadkach związanych z naprawą sprzedający może zażądać dostarczenia pojazdu z zamontowanym silnikiem do siedziby sprzedającego na koszt kupującego.

7. Jeśli dostarczony w ramach gwarancji silnik pozbawiony będzie kompletnego wyposażenia w jakie został zaopatrzony w chwili sprzedaży, sprzedający i kupujący uznają reklamację za nieuzasadnioną, chyba że kupujący w terminie 7 dni dostarczy silnik z pełnym wyposażeniem. Termin rozpoznania reklamacji biegnie wtedy od dnia dostarczenia kompletnego silnika. 

8. W przypadku dostarczenia do sprzedającego silnika bez wad lub bez jasnego określenia przyczyny jego dostarczenia oraz w przypadku, gdy reklamacja jest nieuzasadniona - sprzedający może obciążyć nabywcę kosztami ekspertyzy i innych czynności związanych z wyjaśnieniem. Sprzedający ma obowiązek poinformowania kupującego o przewidywanych kosztach związanych z reklamacją, które mogą się jednak różnić od ostatecznie ustalonych kosztów.

9. Gwarancja ulega przedłużeniu o okres między zgłoszeniem usterki, a jej usunięciem. W przypadku  dokonania wymiany części silnika objętej gwarancją, okres gwarancji dla tej części biegnie na nowo od chwili wymiany.

10. Gwarancją nie są objęte:

- osprzęt znajdujący się przy silniku(gaźnik, pompy wody, filtry, obudowy, paski, osprzęt elektryczny, przewody gumowe i elektryczne, świece zapłonowe, świece żarowe, czujniki)

- regulacje eksploatacyjne oraz regulacje, które należy przeprowadzić w celu montażu silnika w tym programowanie urządzeń elektronicznych

- wycieki oleju lub innych płynów w miejscach łączenia elementów przy użyciu uszczelek, spowodowane naturalnym zużyciem elementów uszczelniających(siemeringi, uszczelniacze zaworowe, uszczelki: misy olejowej pokrywy zaworów, pozostałe uszczelnienia z wyłączeniem uszczelki głowicy) lub inne uszkodzenia powstałe w wyniku naturalnego zużycia elementów zgodnie z właściwościami elementu.

- czynności eksploatacyjne, wymiana oleju, paski rozrządu/osprzętu, łańcuch rozrząd, filtry

11. Kupujący jest zobowiązany zamontować silnik w pojeździe do 14 dni od dnia zakupu w siedzibie firmy lub otrzymania przesyłki od kuriera.

12. Kupujący jest zobowiązany we własnym zakresie do wymiany oleju oraz filtra oleju, powietrza i paliwa. 

13. Sprzedawane silniki posiadają plomby zabezpieczające, których naruszenie skutkuje wygaśnięciem gwarancji. 

14. Kupujący traci gwaracnję w wyniku:

- uszkodzenia mechanicznego silnika spowodowanego w transporcie lub montażu

- uszkodzenia silnika spowodowanego przeróbkami i zmianami konstrukcyjnymi dokonywanymi przez kupującego bez konsultacji i zgody sprzedającego.

- samowolnych napraw oraz rozkręcania silnika bez konsultacji i zgody sprzedającego

- celowego uszkodzenia silnika

- zastosowania elementów eksploatacyjnych niezgodnych z zaleceniami producenta

- naruszenia plomby zabezpieczającej

- uszkodzenia silnika spowodowanych wadliwym użytkowaniem lub rażącym niedbalstwem.

15. Przy odbiorze silnika od sprzedającego , kupujący jest zobowiązany do kilkukrotnego obrotu wałem silnika w celu sprawdzenia czy silnik nie jest zablokowany i czy nie występują jakiekolwiek opory mechaniczne w silniku. Po odbiorze silnika wszelkie zgłoszenia zablokowania silnika nie będą uwzględniane przez sprzedającego. 

16. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za pośrednie szkody spowodowane wadliwym działaniem silnika takie jak: koszty uruchomienia pojazdu, parkowania, holowania, wynajmu samochodów zastępczych. W szczególności uprawnienia gwarancji nie obejmują prawa kupującego do domagania się zwrotu utraconych zysków w związku z awarią przedmiotu umowy.

17. W przypadku ujawnienia usterki w silniku, kupujący zobowiązany jest niezwłocznie unieruchomić silnik i dostarczyć do sprzedającego. Ryzyko uszkodzeń silnika w trakcie transportu silnika obciąża nabywce. 

18. Sprzedający ma 14 dni na rozpoznanie reklamacji. Informacja o stanowisku sprzedającego może być przesłana droga mailową na adres: kalogeromotors@gmail.com

19. W ramach gwarancji kupującemu przysługuje:

- usunięcie usterki przez sprzedającego

- wymiana silnika na inny silnik o podobnych parametrach w przypadku potwierdzonej pisemnie przez uzgodniony ze sprzedającym warsztat mechaniki samochodowej, wady niemożliwej do usunięcia.

20. Termin dostawy silnika będzie ustalony z kupującym

21. W wyniku wymiany silnika kupującemu nie przysługuje prawo zwrotu kosztów poniesionych w celu montażu oraz kosztów za zakupione przez kupującego materiały, natomiast na nowy silnik udzielana jest nowa gwarancja.

22. Prawa i obowiązki stron reguluje niniejsza umowa podana w Warunkach Gwarancji z którymi nabywca winien zapoznać się. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszych warunkach mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego

 

                                                                                                                      &4

                                                                                            Słowniczek przydatnych pojęć

Poniższy paragraf objaśnia rodzaje określeń lub zwrotów używanych przez sprzedającego w ogłoszeniach oraz rozmowach telefonicznych. W celu uniknięcia nieporozumień, prosimy o dokładne przeczytanie poniższego słowniczka pojęć.

1.”osprzęt dodatkowy” – oznacza osprzęt silnika z wyjątkiem wtryskiwaczy paliwa, pompy wtryskowej oraz turbosprężarki. Do osprzętu dodatkowego należą (czujniki, zawory, kolektory, alternatory, rozruszniki, sprzęgła, pompy wspomagania, pompy vacum, obudowy i wszelkie inne elementy wyposażenia silnika). Osprzęt dodatkowy, w wielu przypadkach nie znajduje się na sprzedawanym silniku lub może być uszkodzony mechanicznie w procesie transportu lub na skutek udziału pojazdu w kolizji drogowej.

2. „silnik kompletny” (silnik komplet, silnik kmplt) – oznacza silnik z podstawowym osprzętem silnika (wtryskiwacze w ilości odpowiedniej do ilości tłoków, pompa wtryskowa paliwa, oraz turbosprężarka) tylko te elementy mogą podlegać roszczeniom z tytułu gwarancji oraz rękojmi. Pozostały osprzęt, tzw osprzęt dodatkowy (czujniki, zawory, kolektory, alternatory, rozruszniki, sprzęgła, pompy wspomagania, pompy wakum, obudowy i wszelkie inne elementy wyposażenia silnika) mogą ale nie muszą znajdować się na silniku. W wypadku pozostawienia na silniku przez sprzedającego nie podlegają one roszczeniom z tytułu reklamacji gdyż sprzedająca nie ujął ich w cenie zakupu, pozostawia je na silniku bezpłatnie. Klient jest zobowiązany zweryfikować sprawność osprzętu dodatkowego przed ponownym montażem zakupionego towaru .

3.”skrzynia kompletna” (skrzynia komplet, skrzynia kplt) – oznacza skrzynię biegów wraz ze sprzęgłem hydrokinetycznym. Czujniki i zawory zamontowane do skrzyni biegów mogą ale nie muszą znajdować się na sprzedawanym przedmiocie. W wypadku pozostawienia ich na przedmiocie sprzedaży , nie podlegają reklamacji gdyż nie zostały ujęte w cenie zakupu, pozostawiane są na skrzyni biegów, bezpłatnie.

4.”silnik/skrzynia jest w pełni sprawna technicznie” lub „silnik/skrzynia jest w 100% sprawna technicznie” – użyte w ogłoszeniu w witrynach allegro.pl, otomoto.pl lub w czasie rozmowy z klientem – oznacza, że w momencie próby silnika/skrzyni (odpalenia silnika) przed demontażem towar nie wykazywał oznak uszkodzenia mechanicznego, użytkowego. Jednakże, transport wymontowanego towaru oraz przechowywanie towaru może spowodować jego degradację. Informujemy, że nie mamy możliwości weryfikacji sprawności towaru w momencie sprzedaży.

 

                                                                                                                   &5

                                                                                                  Instrukcja montażu

Szanowni klienci, ze względu na wielokrotnie powtarzające się błędy w montażu elementów mechanicznych pojazdów spalinowych, skutkujące uszkodzeniem zakupionego towaru, przedstawiamy instrukcję czynności koniecznych do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania zakupionego przedmiotu po montażu. Niniejsze instrukcja montażu obowiązuje każdy podmiot zajmujący się montażem towaru zakupionego od sprzedającego . Pominięcie kroków wskazanych w poniższej instrukcji może prowadzić do uszkodzenia zakupionego przedmiotu. Niedopełnienie któregokolwiek z elementów instrukcji montażu skutkuje utratą możliwości przeprowadzenia procedury reklamacyjnej.

1. Obowiązki klienta przy montażu skrzyni manualnej:

Wymiana oleju w skrzyni, wymiana sprzęgła i koła dwumasowego oraz linek sterujących lub wybieraka. Czynności te muszą być udokumentowane.

2. Obowiązki klienta przy montażu skrzyni automatycznej.

Wymiana oleju (wraz z dynamicznym płukaniem), wymiana filtra olejowego. Adaptacja sprzęgła hydrokinetycznego oraz właściwa, zgodna z zaleceniami adaptacja skrzyni biegów. Zakres wykonanych czynności musi być udokumentowany. 

3. Obowiązki klienta przy wymianie silnika „goły słupek”

Skrupulatne sprawdzenie podzespołów montowanych na jednostkę, w szczególności turbiny i wtryskiwaczy. Brak dokumentacji na powyższe skutkował będzie utratą gwarancji. Podczas montażu jednostki niezbędnym jest sprawdzenie uszczelnień, siemeringów, oringów, gdyż ze względu na charakter przedmiotu nie mamy możliwości ich sprawdzenia przed demontażem. Należy również wymienić napęd rozrządu, niezależnie od tego czy zastosowany jest pasek czy łańcuch. Podczas próbnego rozruchu należy sprawdzić również manometrem ciśnienie oleju i udokumentować tą czynność (na przykład przez nagranie telefonem komórkowym).

4. Obowiązki klienta przy wymianie silnika „kompletny”

Pierwszym krokiem przed montażem jednostki jest konieczność weryfikacji stanu i kompletacji drobnego osprzętu. Podane kody silników występują w wielu modelach aut i mogą się nieznacznie różnić typem osprzętu. Również fakt pochodzenia silników z aut powypadkowych i możliwość uszkodzenia drobnego osprzętu wymaga jego weryfikacji. Kolejnym krokiem jest weryfikacja uszczelnień jednostki. Następnie wykonanie niezbędnych czynności serwisowych, wymiana pasków, napędu rozrządu, oleju i filtra. Ze względu na aktualne zalecenia tyczące odstępów między przeglądowych, zalecamy również wykonanie płukanki silnika preparatami do tego przeznaczonymi (np.Liqui Moly Engine Flush) w celu usunięcia złogów i poprawieniu parametrów pracy silnika, jednocześnie zwiększając jego żywotność. Należy również po podłączeniu instalacji elektrycznej wykonać diagnostykę silnika oraz dokonać udokumentowanego pomiaru ciśnienia oleju podczas próbnego rozruchu.

Adres

ul. Wołowska 78
60-167 Poznań

Kontakt

kalogeromotors@gmail.com

tel. 606 607 684

tel . 514 105 177

Menu

Strona www stworzona w kreatorze WebWave.